WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations
x
pusty

baner mowa ciała 5

autoprezentacja
pusty

Komunikacja interpersonalna

Drukuj
Czyli jak poprawić komunikację we firmie i jak motywować pracowników.

ZAŁOŻENIA I CELE SZKOLENIA

rys_rozwojUmiejętność komunikacji jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu w życiu zawodowymi i osobistym. Celem zajęć jest rozwój i doskonalenie technik komunikacyjnych i wiedzy na temat mechanizmów, które decydują o skutecznym porozumiewaniu się. Podczas zajęć zostaną zaprezentowane oraz przećwiczone umiejętności prezentacji poglądów, autoprezentacji, wysyłania czytelnych oraz spójnych komunikatów, pokonywania barier w komunikacji m.in. stresu, aktywnego słuchania partnerów. Zajęcia rozwiną u uczestników asertywność, zdolności negocjacyjne i mediacyjne, a także pozwolą prawidłowo analizować zachowanie własne i innych. Podczas szkolenia zostanie zrealizowanych 5 bloków tematycznych, wzbogaconych o liczne przykłady, wideo-prezentacje i treningi, ponieważ tylko wiedza poparta praktyką czyni mistrza.

TEMATY SZKOLENIA

I. Rola i znaczenie komunikacji interpersonalnej.
  • Definicja i cel komunikacji interpersonalnej.
  • Znaczenie jasnej i precyzyjnej komunikacji w biznesie, polityce, dziennikarstwie.
  • Podstawowe zasady komunikowania się –proces komunikacji.
  • Czynniki determinujące styl komunikacji.
  • Kanały komunikacji - komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa.
  • Analiza stylu komunikowania się.

  • II. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej - rola przekazu i mowy ciała.
  • Przekaz i jego precyzja jako podstawa budowania partnerskiej komunikacji.
  • Wykorzystanie mowy ciała do budowania kontaktu z drugą osobą.
  • Elementy komunikacji niewerbalnej.
  • Zrozumienie i w interpretacja komunikatów niewerbalnych.
  • Skuteczne budowanie wizerunku.
  • Wykorzystanie własnego potencjału w komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

  • Werbalne i niewerbalne bariery w komunikowaniu się.
  • Bariery komunikacyjne i przyczyny ich powstawania.
  • Ustalenie, jakim jestem rozmówcą i jak postrzegają mnie inni.
  • Empatia jako technika przyjmowania perspektywy rozmówcy.
  • Werbalne i niewerbalne dopasowanie się do partnera rozmowy.
  • Techniki obniżania poziomu stresu i niwelowania błędów komunikacyjnych w sytuacjach trudnych i pod wpływem emocji.
  • Błędy w postrzeganiu innych ludzi - zniekształcenia w komunikacji interpersonalnej.
  • Technika pytań i sposoby niwelowania zniekształceń komunikatu.
  • Trudna sztuka słuchania, parafraza, dowartościowanie, lustro uczuć.
  • Ustalanie ukrytych celów komunikatu i czytanie „między wierszami”.

  • III. Konstruktywna krytyka i asertywność.
  • Techniki konstruktywnej krytyki bez zniechęcania i demotywowania partnerów - komunikacja neutralizująca konflikty.
  • Informacja zwrotna – Feedback.
  • Formy kontrolowania przebiegu rozmowy.
  • Sposoby radzenia sobie z różnymi reakcjami na krytykę.
  • Sztuka odmawiania i twardej dyskusji.
  • Sposoby obrony przed osobami agresywnymi.
  • Wyrażanie uczuć pozytywnych jako podstawa dobrych relacji z innymi ludźmi.
  • Budowa autentyzmu w oczach rozmówcy.
  • Płaszczyzny wypowiedzi asertywnej (rzeczowa, apelu, relacji i prezentacji).

  • IV. Wystąpienia publiczne i narady.
  • Zasady wystąpień publicznych i prezentacji tematu.
  • Przygotowanie się do wystąpień i narad.
  • Sztuka komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas wystąpień i narad.
  • Wystąpienia przed kamerą i nagrania w radio.
  • Techniki wywierania wpływu – negocjacje, mediacje.

  • PROWADZĄCY

    moryc01Maurycy Seweryn – Wykładowca w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu.

    Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej. Stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Studium Doktoranckim Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.

    Doświadczenie w komunikacji społecznej zdobywa od 1995 roku jako rzecznik instytucji publicznych, polityków, organizacji pozarządowych i firm. Szlify urzędnicze zdobył w Kancelarii Premiera, MSWiA oraz jako wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Ma na swoim koncie wiele udanych kampanii społecznych, wyborczych i wizerunkowych oraz ponad 2000 publikacji prasowych.

    Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Manager największego show motoryzacyjnego w Polsce Rage-Race 2010. Rzecznik prasowy Fundacji SUKCES.
    pusty

    Newsletter

    Nasi Partnerzy

    regio patron1
     
     LOGO LKB KOLO
     
    supertydzień
    pusty

    Obserwuj nas tu:

    facebook twitter  you tube

    pusty
    Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Copyrights @ 2011-2014 WDR PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations