WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations
x
pusty

baner mowa ciała 5

autoprezentacja
pusty

Jak skutecznie mówić do mediów. Współpraca samorządowca z mediami

Drukuj

Jak mówić skutecznie do mediów? Współpraca samorządowca z mediami .
Warsztaty z kamerą

obraz 1KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

- Przećwiczenie form udzielania informacji mediom (z wykorzystaniem kamery).
- Zdobycie wiedzy nt. odczytywania komunikatów i mowy ciała dziennikarzy.
- Opanowanie sztuki budowania i ciekawej prezentacji komunikatów.
- Zdobycie wiedzy nt. obrony przed manipulacją wypowiedzi przez dziennikarzy.
- Przećwiczenie organizacji i przebiegu briefingu i konferencji prasowej.
- Uzyskanie wiedzy nt. reżyserowania zachowań uczestników konferencji prasowych i standardowych spotkań z dziennikarzami.
- Zbudowanie lub analiza skuteczności systemu komunikacji, w tym kreowanie skutecznej strategii PR.

O SZKOLENIU

Szkolenie jest „szyte na miarę”. Przed szkoleniem trener poświęca od 2-3 godzin na analizę dostępnych w sieci materiałów, nagrań z konferencji i wydarzeń dotyczących urzędu. Analizuje też obecny system komunikacji społecznej i przedstawia porady dotyczące skutecznych metod wprowadzonych w podobnych instytucjach. Jest to duże ułatwienie dla pracy rzecznika prasowego i dodatkowa korzyść instytucji. W ten sposób szkolenie jest dopasowane do uczestników, a nie klasycznie o PR.

Celem szkolenia jest zaprezentowanie zasad i technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej z dziennikarzami, budowania relacji z mediami przez managerów i rzecznika instytucji oraz budowania strategii komunikacji społecznej.

Warsztaty mają na celu zdobycie przez uczestników wiedzy na temat skutecznej współpracy z mediami. Oznacza to, że do warsztatów zostanie wykorzystana kamera, ponieważ nawet media lokalne coraz częściej prezentują obok treści drukowanych materiały filmowe. Uczestnikom zostaną zaprezentowane również zasady komunikacji w radio i w portalach społecznościowych, takich jak FB.

PROGRAM SZKOLENIA

Stres w studio i podczas imprez relacjonowanych w mediach
Warsztaty z kamerą

Każdy się stresuje przed kamerą. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się, jak opanować lub ukryć tremę.

Jak opanować tremę przed kamerą i w radio - techniki zmniejszania napięcia.
Zakłócenie ruchu i motoryki podczas nagrania:
- drżenie dłoni i głosu.
- suchość w ustach
- sygnały uspokajania się
- kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia.
Zakłócenia mowy podczas nagrania.
Tricki dobrego komunikatora.

Zasady kreowania wizerunku managera i urzędu.

Prezentacja szefa urzędu i członków zarządu, rzecznika, dyrektora, naczelnika jako element budowy wizerunku instytucji.
Wizerunek w Internecie a wizerunek Urzędu.
Czy prawidłowo dobieram styl do reprezentowanej instytucji? Określenie mocnych i słabych stron – warsztat z kamerą z autoprezentacji.
Warsztaty: przedstawiamy siebie i szefa instytucji oraz Urząd.
Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
Aparycja – jak dobrać garderobę, aby kolorem i stylem wykreować odpowiedni wizerunek.

Jak sprawić, aby widziano w nas eksperta i specjalistę. Jak odbierane są:
- kolor i długość włosów
- komunikacja mimiczna twarzy: uśmiech, kolor zębów, brwi, karnacja, ułożenie głowy
- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia (po czym poznać zainteresowanie „biznesowe”, a po czym towarzyskie)
- sylwetka, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi

Zarządzanie przestrzenią Urzędu:
- ustawienie stołów,
- usadzenie gości a wpływ na komunikację między nimi i ich relacje,
- wykorzystanie odległości między rozmówcami,
- wykorzystanie kolorów, światła i zapachów w biurze,
- znaczenie różnego wyposażenia biura

Rozmowa z dziennikarzem. Warsztat umiejętności managerskich.
Dziennikarze usłyszą słowa, ale uwierzą tylko wtedy, kiedy słowa potwierdzi komunikacja niewerbalna.
Mowa ciała managera urzędu:
- Gestykulacja eksperta – wiarygodność przekazu.
- Gesty pewności siebie.
- Gesty uzupełniające słowa.
- Postawa ciała i emocje w ruchach ciała – kinezyka.
- Kontakt wzrokowy.
Mowa ciała dziennikarzy
- Co oni myślą, gdy mówi rzecznik lub główny prezenter podczas konferencji i standardowego spotkania?
- Najczęściej stosowane gesty sygnalizacyjne u dziennikarzy.

Operowanie głosem podczas konferencji i spotkania z dziennikarzem (bez warsztatów dykcji – to zadanie dla lekarza logopedy).
- Ustalenie, jakim jestem komunikatorem i jak postrzegają mnie dziennikarze.
- Ćwiczenia na jakość głosu.
- Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego komunikowania w czasie konferencji i spotkania z dziennikarzem.
- Jak budować głosem wypowiedz dostosowaną do wizerunku i tematu Urzędu.

Konferencja prasowa.
Przygotowanie i organizacja konferencji prasowej.
- Ćwiczenia z kamerą – nagrywamy „setki”.
- Co wolno a czego nie przed konferencją.
- Najczęściej popełniane błędy podczas organizacji spotkania z dziennikarzami.
- Przygotowanie przestrzeni konferencji i logistyka konferencji prasowej. Miejsce konferencji.
- Termin i czas spotkania z mediami,
- Materiały dla dziennikarzy.
- Poprowadzenie konferencji.
- Trudne pytania dziennikarzy – ćwiczenia na opanowanie i pewność siebie.
- Zarządzanie czasem konferencji.

TRENER

DSC 2218Maurycy Seweryn – Podczas szkolenia wykorzystuje swoje doświadczenia z pracy w administracji oraz w samorządzie. Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Przez 3 kadencje radny w Warszawie. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”.

Wykładowca „komunikacji społecznej” w 3 uczelniach. Trener dyplomatów, prezydentów i burmistrzów miast, parlamentarzystów, partii, managerów dużych i średnich firm i ich najważniejszych współpracowników – rzeczników prasowych. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w oczach polskiej publiczności. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl.

Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym największej organizacji społecznej – ponad milionowego Polskiego Związku Działkowców”. W sferze biznesowej kreował roadshow RAGE-RACE 2010 oraz był PR managerem w SEKA S.A. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.

 

jak mówić do mediów

pusty

Newsletter

Nasi Partnerzy

regio patron1
 
 LOGO LKB KOLO
 
supertydzień
pusty

Obserwuj nas tu:

facebook twitter  you tube

pusty
Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Copyrights @ 2011-2014 WDR PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations