WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations WGD PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations
x
pusty

baner mowa ciała 5

autoprezentacja
pusty

Mowa ciała w pracy managera i w obsłudze Klienta.

Drukuj

Mowa ciała w pracy managera i w obsłudze Klienta.
Warsztaty z kamerą

Nie czytaj tego programu, jeżeli odpowiesz na poniższe pytania „TAK”

Czy widziałeś siebie, kiedy prowadziłeś rozmowę z Klientem? kwadraty mc
Czy wiesz co oznaczają gesty na zdjęciu obok?
Czy wiesz jak odczytać emocje rozmówcy po uścisku dłoni?
Czy wiesz, że wybór miejsca przy stole jest sygnałem nastawienia do rozmowy z Tobą?

CEL SZKOLENIA:

Pracownicy urzędu zostali już dobrze przygotowani do obsługi klienta m.in. dzięki programom unijnym Koncentrowały się one na technikach rozmowy z klientem. WGD PR proponuje szkolenie specjalistyczne. To kolejny etap podnoszenia kwalifikacji personelu i managerów urzędu. Trudności pojawiają się bowiem dopiero wtedy, kiedy okazuje się, że werbalizacja to tylko 7% oceny komunikatu przez klienta. Pozostałe 93% oceny komunikatu to mowa ciała, zarządzanie przestrzenią, walory głosu, haptyka i chronemika.

Kłamstwo, zdradę, oszustwo można tak samo ozszyfrować jak podniecenie, radość i strach. Są to nasze naturalne zachowania, które w drobych gestach, mimikach i ruchach ciała zdradzają nasze prawdziwe nastawienie i emocje. Nawet wtedy, gdy zachowujemy „twarz pokerzysty” i tak możemy dowiedzieć się, co myśli konkurent, klient, partner życiowy. Wtedy możemy skutecznie na niego wpłynąć.

Przeszkolimy Ciebie w taki sposób, że na początku będziesz odczytywać mowę ciała innych, a po pewnym czasie zaczniesz kontrolować siebie i wpływać świadomie na zachowanie innych ludzi.

obraz 1
KORZYŚCI:

Korzyści dla uczestników:
- Opanowanie sztuki odczytywania mowy ciała Klientów i ich nastawienia.
- Przećwiczenie umiejętności prezentowania Klientom informacji z wykorzystaniem mowy ciała.
- Nauczenie się wykorzystania komunikacji werbalnej i niewerbalnej do rozmawiania z Klientem.
- Zdobycie wiedzy, jak obronić się przed Klientami wykorzystującymi komunikację niewerbalną do manipulowania.
- Dodatkowo – opracowanie, audyt, poprawienie, doprecyzowanie własnej autoprezentacji.

PROGRAM:

BLOK I
Początek spotkania

Mowa ciała na stojąco.
Gesty pewności siebie.
Gesty uzupełniające słowa.
Sygnały niepewności.
Sygnały kłamstwa.
Sygnały stresu.
Sygnały wiarygodności.
Emocje w ruchach ciała.

BLOK II

Komunikacja niewerbalna od podania dłoni do rozpoczęcia rozmowy

Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na rozmówcę.
Jak odbierane są elementy komunikacji niewerbalnej:
- garderoba – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek.
- kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia, oprawa oczu,
- ułożenie głowy,
- uśmiech i inne mimiki twarzy, fryzura i długość włosów, karnacja,
- dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci
- sylwetka, postawa, wzrost

Sposób zachowania podczas spotkań i rozmowy
Blok pokazuje krok po kroku, jak można zbudować wrażenie od wejścia do wyjścia ze spotkania. Jak wpływać na wizerunek dzięki:
- sposobowi pukania i otwierania drzwi
- krokom i stylowi wejścia do pokoju
- dobraniu stylu podawania dłoni na powitanie i innym formom dotyku
- wykorzystanie odległości między rozmówcami
- zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole przez nas i przez innych uczestników spotkania
- doborowi ustawienia stołów i innych elementów wyposażenia (znaczenie i odbiór różnego wyposażenia)
- wykorzystanie kolorów, światła i zapachów,
- sposobowi siadania, ułożenia dłoni, tułowia i nóg
- znaczenia czasu jako sygnału w relacjach międzyludzkich m.in. tego, jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
- wpływu dodatków konferencyjnych na relacje międzyludzkie, a nawet jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami

BLOK III

Rozmowa przy stole. Mowa ciała na siedząco.
Ukrywanie prawdziwych emocji
Znaczenie konkretnych sposobów ułożenia dłoni na stole
Gesty otwartości i pozytywnego nastawienia
Gesty zainteresowania
Gesty blokady i wycofania – postawy obronne
Jak odczytać ułożenie nóg
Ruchy stopami
Kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia.

TRENER:

DSC 2218Maurycy Seweryn – trener zaliczany do 3 najlepszych specjalistów od mowy ciała w Polsce. Szkoli kadrę zarządzającą firm, parlamentarzystów, burmistrzów, dyplomatów. Zrealizował ponad 1050 szkoleń z komunikacji i z mowy ciała.

W latach 2012-2014 przeprowadził badania na temat postrzegania sygnałów komunikacji niewerbalnej przez Polaków. Większość badań, publikacji i analiz, na których opiera się gro polskich trenerów w programach szkoleniowych to doświadczenia amerykańskie i niemiecki. Opracowany przez niego program uzupełnia je o specyfikę polskiej percepcji. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl.
Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Przez 3 kadencje radny w Warszawie. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.

 

Pobierz program w PDF

pusty

Newsletter

Nasi Partnerzy

regio patron1
 
 LOGO LKB KOLO
 
supertydzień
pusty

Obserwuj nas tu:

facebook twitter  you tube

pusty
Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Copyrights @ 2011-2014 WDR PR - Warszawska Grupa Doradców Public Relations